Social Media

Bij ons kunt u terecht voor al uw Social Media. Weet u al precies wat u wilt dan zetten wij uw ideeën direct om naar de praktijk. Maar waarschijnlijk hebt u een globaal idee, wij denken dan met u mee en adviseren u in de keuzes die u kunt maken. Als u wilt dragen wij zelfs zorg over de gehele conceptontwikkeling. Wij ontwikkelen voor u de beste concepten en brengen deze met de hoogste kwaliteit ten uitvoer. Hieronder een kort overzicht van wat wij voor u kunnen doen.

  • Social media strategie opstellen
  • Social media beheren
  • Social media profielen opstarten
  • Adverteren op social media
  • Adviseren over welke social media voor u interessant zijn
  • Adviseren over hoe u social media het beste kunt gebruiken

 

"Meer dan 86% van de Nederlands zit op social media en door de opkomst van smartphones en tablets heeft iedereen (bijna) altijd en overal toegang tot social media"

 

Wat is social media

Sociale media (de Engelse term social media is ook in het Nederlands gangbaar, vooral in Nederland) is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.

Kaplan en Haenlein definiëren sociale media als "een groep internetapplicaties die gebruikmaken van de ideologie en de technologie van Web 2.0 en de creatieve uitwisseling van User Generated Content". Onder de noemer sociale media worden onder andere weblogs, fora, op samenwerking gebaseerde projecten als Wikipedia, en sociale netwerken als YouTube, Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ geschaard.

Via deze media delen mensen verhalen, kennis en ervaringen. Dit doen zij door berichten te publiceren of door gebruik te maken van ingebouwde reactiemogelijkheden. Denk hierbij aan weblogs, waar lezers reacties achterlaten door middel van een reactieformulier of middels trackbacks. (Bron: Wikipedia)

 

Waarom is een goede social media strategie belangrijk

Meer dan 86% van de Nederlands zit op social media en door de opkomst van smartphones en tablets heeft iedereen (bijna) altijd en overal toegang tot social media. Het zit nu eenmaal in de mens om graag hun ervaringen en meningen te willen delen met anderen, dit blijkt wel uit de immense populariteit van social media over de hele wereld. Daarom is het voor iedere ondernemer belangrijk om op de juiste manier deel te nemen aan social media, via social media zit u namelijk al in de broekzak van uw doelgroep.

 

Wat is een goede social media strategie

Er is niet één strategie die voor iedereen werkt, elke onderneming is uniek en heeft ook een op maat gemaakte strategie nodig. Maar er zijn wel een aantal tips die voor iedere ondernemer geldt die gebruik maakt van social media.

  • Social media is een middel, geen doel op zich
    Begin niet zomaar een Facebookpagina om het hebben van een Facebookpagina. Mensen verwachten dat een Facebookpagina van toegevoegde waarde is voor hen. U kunt beter géén social media hebben dan slechte social media. U gebruikt social media als één van de middelen om uw doelstellingen te halen, bijvoorbeeld om bij meer mensen bekend te raken.
  • Blijf van toegevoegde waarde voor uw doelgroep
    Bedenk goed van te voren hoe u van toegevoegde waarde voor uw doelgroep kunt zijn en zorg ervoor dat u dat ook blijft. Wilt uw doelgroep bijvoorbeeld op de hoogte gehouden worden van nieuwe producten of zijn zij geïnteresseerd in video's waarin wordt laten zien hoe zij zelf iets kunnen maken? Ook het houden van korting- of winacties op social media kan van grote toegevoegde waarde zijn voor uw doelgroep.
  • Blijf actief op social media
    Wanneer u een profiel aanmaakt zorg er dan ook voor dat u hier actief op blijft. Maak voor uzelf een week- of maandkalender waarop u aangeeft wat u op welke momenten gaat posten. Zorg er ook voor dat u dit gespreid doet, de meeste mensen zitten niet te wachten op 10 posts in een uur van u op hun tijdlijn. Het tegenovergestelde is ook niet goed, wanneer u zelden iets post bent u ook van minder toegevoegde waarde voor uw doelgroep. Ook op de momenten dat u gepland heeft om niets te posten, controleer regelmatig uw social media op reacties van mensen.
  • Kies bewust voor welke social media u gebruikt
    Een logische beredenering is om op zoveel mogelijk social media een profiel aan te maken, zo bereikt u immers in potentie de meeste mensen, maar wees hier kritisch in. Elke social media heeft weer zijn eigen type gebruikers en middelen van communiceren. Een YouTubekanaal aanmaken maar vervolgens er niet met enige regelmaat nieuwe video's op plaatsen heeft dus weinig zin. Daarbij heeft het ook een nadelig effect wanneer uw doelgroep op uw social media komt en ziet dat het voor hen geen relevante content bevat.
  • Social media is tweerichtingsverkeer
    Wees er op voorbereid dat mensen gaan reageren op uw social media. Dit kunnen complimenten zijn, maar ook vragen of zelfs klachten. Hier zult u op uw beurt weer op moeten gaan reageren. Wanneer mensen in de openbaarheid hun klacht op uw social media plaatsen hoeft dit helemaal niet slecht te zijn, sterker nog het kan in uw voordeel werken. Wanneer u snel en adequaat reageert op een klacht dan zullen ook andere mensen dit zien en bewijst het, dat als er onverhoopt toch iets mis gaat, u dit goed oppakt. Bovendien wanneer de klager tevreden is over de oplossing die u heeft geboden, kan hij/zij zijn tevredenheid over u weer in zijn/haar eigen netwerk delen.

 

Share this item

Onze Expertise 

Grafische Vormgeving

Web design, posters of reclame. Het is slechts een kleine greep uit wat wij voor u kunnen doen. Wij zorgen voor al uw grafisch werk. Lees meer

Web Development

Een kleine of grote website. Wij zorgen dat uw website niets te wensen over laat en perfect aansluit bij uw communicatiedoelstellingen. Lees meer

Communicatie

Corporate, interne en marketing communicatie. Wij zorgen voor ondersteuning, strategie en uitvoering. Lees meer

Corporate Identity

Een huisstijl representeert uw identiteit. Wij zorgen voor de perfecte huisstijl die aansluit bij uw communicatiedoelstellingen. Leer meer

Social Media

Facebook, Twitter of Google+. Wij zorgen dat u het beste haalt uit de juiste social media. Lees meer

Fotografie

Bedrijfsfoto’s, productfoto’s of foto’s van uw werknemers. Wij zorgen voor uw representatie. Lees meer

(Re)branding

U begint voor het eerst of u bent toe aan vernieuwing. Wij zorgen dat uw merk helemaal in 'top shape' komt, zowel op strategisch vlak als in de uitvoering. Lees meer

Event Management

Een klein of groot evenement. Wij ontwerpen het perfecte evenement aan de hand van uw communicatiedoelstellingen. Lees meer

Video

Een bedrijfsvideo, commercial of veiligheidsinstructie. Het zijn slechts enkele voorbeelden van wat wij voor u kunnen produceren. Lees meer

SEO

Natuurlijk wilt u online goed te vinden zijn. Daarom zorgen wij ervoor dat uw website optimaal staat ingesteld voor zoekmachines. Lees meer

Web Shop

Wat u ook verkoopt, wij zorgen ervoor dat uw klanten makkelijk, snel en veilig online bij u kunnen shoppen.
Lees meer >

Contact

Brandshapers
Pluvierenlaan 8
3721 RC, Bilthoven
Tel: 06 20 55 99 44
Email: info@brandshapers.nl

 

Recente Projecten


Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/public/sites/www.brandshapers.nl/templates/jm_futura/html/mod_k2_content/RecentProject/default.php on line 12